Analys och sedan marsch i säng

Sussane Karlsson Berättar:

Som tur är så har jag ju med mig Erik, som ska ta hand om den schackliga biten. Vid analysbrädet var det full aktivitet och det var lång kö ett tag för att få gå igenom sitt parti med honom. Även föräldrarna lyssnade aktivt och försökte snappa upp ett och annat bra råd att kanske kunna använda i egensyfte mot sina jämbördiga motståndare.

Jag hade lovat överdomaren att rapportera från sjuksängstillståndet innan midnatt. Jag gav mig ut på stan i nattvimlet för att leta efter ett jourapotek. Jag hittade ett sådant och överlämnade nya preparat och nya ordinationer till sjuklingen. På väg tillbaka till spellokalen mötte jag Jonas Sandbom, som skulle deltaga under lördagens domarkonferens. Vi gjorde sällskap till spellokalen, dit jag anlände ca 23.30 för att informera om A-spelarens hälsotillstånd och alla medikamenter jag inhandlat och överlämnat. Domaren tyckte att det var ok att vänta med beslut om ev bruten tävling tills på lördag morgon och vi bestämde att alla svenskar ska komma till rond 3. Här följer nu två spännande schackliga strider som förebådar en händelserik helg även på schackbrädet. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Flick SM 2010 Lågstadiet